Villkor Gällande villkor för privat- och företagskunder. Försäljnings- och leveransvillkor för köp av produkter på Allbuy.dk Du kan alltid hitta tillämpliga försäljnings- och leveransvillkor under "Villkor" på www.allbuy.dk.

Villkor och informationsskyldighet När du genomför en beställning får du automatiskt en orderbekräftelse med information om din beställning. Priser Alla priser är för leverans i Danmark, gällande reapriser inkl. MOMS. För leveranser till adresser utanför EU återbetalas moms automatiskt efter leverans.

Om vi upptäcker ett fel i priset på en eller flera produkter som du har beställt kommer vi att meddela dig så snart som möjligt och ge dig möjlighet att bekräfta din beställning till rätt pris eller annullera den. Vi är under inga omständigheter skyldiga att sälja produkterna till dig till ett felaktigt lägre pris (även efter att vi skickat leveransbekräftelse) när detta fel i priset är uppenbart och igenkännbart och lätt kunde ha upptäckts av dig som ett felaktigt pris. Priserna kan ändras när som helst, men (förutom vad som förklaras ovan) kommer prisändringar inte att påverka någon beställning om en orderbekräftelse redan har skickats. Rabatter Allmänna rabatter Vi ger rabatter till alla kunder i form av olika kampanjer.

Om det finns rabatt på en vara kommer rabatten redan att dras av från priset som visas på sajten. På så sätt är priset du ser alltid "Ditt pris". Detta följer gällande riktlinjer från Konsumentombudsmannen. Individuella rabattkoder För individuella rabattkoder dras rabatten endast vid utcheckning. Individuella rabattkoder läggs in i slutet av köpprocessen. Individuella rabattkoder kan inte kombineras med specialerbjudanden och andra rabatter.

Volymrabatter Volymrabatter kan erhållas genom att skicka en förfrågan till Contact Volymrabatter kan inte kombineras med specialerbjudanden och andra rabatter. Presentkort Om du har fått ett presentkort från Allbuy kan du använda detta som betalningsmetod på www.allbuy.se genom att ange koden i slutet av köpprocessen under "Rabattkod". Presentkortet behöver inte lösas in på en gång utan kan delas upp i flera köp.

Om du har köpt ett presentkort på www.allbuy.se gäller detta i 1 år från leveransdatum. Förmåner för företag och institutioner Företag och institutioner kan efter överenskommelse erhålla förmånliga villkor. Dessa Villkor kan inte kombineras med andra erbjudanden och rabatter.

Betalning På allbuy.se accepteras följande betalningsmetoder:
• Dankort/kreditkort
• Mobilepay
• Banköverförning (Kontakta kundeservice)
• Kontant vid hämning (Kontakta kundeservice)
• ViaBill
• Apple Pay
• Klarna 

Betalning dras först när varan skickas. Kreditkort Följande kort accepteras på allbuy.dk: Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Maestro, och Mastercard.

Hos Allbuy tas ingen avgift ut för användning av Dan och kreditkort. Banköverföring Vid betalning via banköverföring överförs det totala beloppet innan varan skickas. Vid betalning via bankgiro omfattas du inte av invändningsordningen.

PayPal Om du betalar via PayPal är du inte skyddad av invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals hemsida.

ViaBill Betalning via ViaBill: Vid köp med ViaBill får du först dina varor. Du måste då betala ut din månadsersättning den 20:e varje månad. Om du ångrar ditt köp upphör betalningsavtalet med ViaBill. ViaBill finansierar köp för upp till DKK 2 000. Belopp över DKK 2 000 finansieras i samarbete med SparXpress.

Om du redan har ett Viabill-konto kostar det 39 DKK. i avgift varje månad. Läs mer: https://viabill.dk/forretningsbetingelser/premium/ Fakturakund Företag och institutioner kan ansöka om att bli fakturakunder. Första beställningen betalas i förskott. Påminnelseavgift/ränta Om betalning inte sker i tid med faktura/kontoutdrag tillkommer en påminnelseavgift på 100 DKK per ryck. Om ingen betalning sker efter den andra påminnelsen överförs kravet på indrivning och avgifter tas ut enligt lagen. Vid försenad betalning debiteras även ränta enligt bestämmelserna i den danska räntelagen.

Leveranskostnader Frakt i Sverige När du skickar en beställning med leveransadress i Sverige debiteras en leveransavgift på minst Kr. 69 för beställningar under Kr. 500,00. Det är gratis leverans för beställningar över Kr. 500,00 för paketbox. 

Frakt till resten av världen För leveranser utanför Danmark tillkommer en leveransavgift på DKK 250,00-500,00 för alla beställningar.
(För leverans i Tyskland gäller samma kostnader som för leverans i Danmark). DHL: DKK 250,00 - 500,00 SEK, Speditören väljs av Allbuy.dk och kan variera. Avhämtning Det är möjligt att hämta och betala din beställning hos Allbuy.

Ett specifikt datum och tidpunkt för hämtning MÅSTE dock överenskommas. Leveranstid Lagervaror skickas vanligtvis samma dag eller dagen efter beställning. Varor som inte finns i lager har vanligtvis 3-7 arbetsdagar att komma fram, men är givetvis beroende av förseningar hos tillverkaren. Om leveranstiden är längre än så kommer det att anges i samband med ditt köp.

Du kommer att få ett mail när din beställning skickas från oss. Din beställning kommer inte att skickas förrän den har hämtats ut. Det innebär att vi väntar på att alla beställda varor kommer till vårt lager innan vi skickar beställningen. Leverans utomlands Vid leverans utomlands gäller samma villkor som ovan. Längre leveranstider kan dock förekomma, beroende på lokala leveransvillkor. Notera! För leveranser utanför EU kan den nationella tullen ta ut tull och moms på försändelsen. Allbuy ansvarar inte för huruvida den nationella tullen tar ut detta belopp eller inte. Ibland hämtar tullverket ut beloppet från transportören, som sedan debiterar det hos mottagaren. Leverans till Grönland. Om en speditör behövs, för att kunna skicka beställningen till en leveransadress på Grönland, kan fraktavgiften bli högre än vad som antogs vid köp. Detta kommer att vara ett pris baserat på ett aktuellt erbjudande, från Blue Water Shipping eller RAL. Ångerrätt och ångerrätt Enligt lagen har du 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Allbuy erbjuder 90 dagars ångerrätt. Ångerfristen löper ut 90 dagar efter den dag du tar emot dina varor. Du måste meddela oss inom 90 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp.

Du kan göra detta genom att starta returprocessen på https://www.allbuy.se/returer. Om du kontaktar oss via e-post får du ett e-postmeddelande som bekräftar mottagandet av din förfrågan. Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge oss tydligt besked om detta.
För att uppfylla ångerfristen måste du returnera dina varor senast 14 dagar från det datum du meddelar Allbuy att du vill ångra ditt köp. Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.

Återbetalningen kommer att göras utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från det datum vi fick dina varor i retur. Återbetalningen görs till samma betalkort som du använde när du betalade för din beställning.

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar bevis på att vi har returnerat den. Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att testa varorna på vanligt sätt, som du skulle göra i en fysisk butik. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.) Du ska betala fraktkostnaderna i samband med retur till Allbuy.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller: Föremål över 35 kg. Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas kosta maximalt: 500 DKK Anmäl din retur via www.allbuy.se/returer eller använd standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i villkoren. Varan skickas till: Allbuy PO Box 282 6330 Padborg Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. Klagorätt Köplagens felregler kan gälla vid köp av varor. Som konsument har du två års reklamationsrätt. Om du får en felaktig vara i förhållande till din beställning eller en skadad vara, måste du reklamera inom skälig tid efter att du har konstaterat felet. Om du klagar inom 2 månader anses klagomålet komma i rätt tid. Klagomål kan anmälas pr. mail: Kontakt.

Du kan utnyttja din reklamationsrätt genom att skicka tillbaka varan. Vi betalar dina rimliga fraktkostnader om reklamationen är berättigad. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen. Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning.

Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader. Anmäl alltid din retur via www.allbuy.se/returer Varan skickas till: Allbuy PO Box 282 6330 Padborg Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. Beställningar som inte följer Allbuys villkor kommer att annulleras utan föregående meddelande.

Personuppgifts-policy För att du ska kunna ingå avtal med oss behöver vi följande uppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna registreras hos Allbuy och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Den data ansvariga för www.allbuy.se är Allbuy.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar information enbart för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften. Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med ett adekvat skydd. Som registrerad hos Allbuy har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig.

Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta riktas till Kontakt. Överklaganderätt Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta Allbuy via Contact.



PriceRunner Köpgaranti
Registrera dig för Köpgaranti

När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50.000 kronor om något går snett. Köpgarantin kostar ingenting och gäller för registrerade användare hos PriceRunner.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! 

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för skadad vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till den adress du är skriven på.

Ersättning lämnas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

För fullständiga villkor och regler och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner.

Att konsumenter ska känna sig trygga när de handlar online är målet med Köpgarantin. Hos PriceRunner presenteras de utvalda butikerna som täcks med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Vi är nöjda att vara en av de utvalda!

Varje månad hjälper PriceRunner över en miljon svenskar att hitta lägsta priset på populära produkter. PriceRunner har funnits sedan 1999 och har ända sedan starten varit både gratis och oberoende.

Allmän information

Allbuy.dk / A1 Hjortegyden 18 6330 Padborg CVR: 27832342 / SE: 38360574

Alla köp görs genom: A1 Gmbh, Am Gütherbahnhof 3, 24983, Handewitt, Tyskland